Schoolraad

De schoolraad is een officieel en verplicht orgaan en heeft zowel advies- als overlegbevoegdheid met het schoolbestuur (gemeentebestuur). Alle belangrijke punten met betrekking tot de school en haar werking kunnen op een schoolraad ter sprake gebracht worden (behalve personeelskwesties). Het schoolbestuur is gehouden gemotiveerd te reageren wanneer zij wenst af te wijken van het advies van de schoolraad.

In de schoolraad zetelen vertegenwoordigers van de ouders, van het personeel en een afvaardiging uit de lokale gemeenschap.
Om de 4 jaar wordt een nieuwe schoolraad verkozen. De directeur en de schepen van onderwijs wonen de vergadering bij met raadgevende stem.

Je kan de mensen van de schoolraad steeds aanspreken om een punt te laten bespreken.