Schoolorganisatie

Scholengemeenschap BLOM

Onze school behoort bij de scholengemeenschap BLOM. Samen stippelen wij beleidslijnen uit, werken we overschrijdend aan administratieve kaders en personeelsbeleid.

Onze coördinerende directeur is mevrouw Liliane De Raes.
Het secretariaat is gevestigd in gemeenteschool 'Ten Bos'.

Onderwijskoepel OVSG

Wij worden met onze school pedagogisch en didactisch begeleid door OVSG.

OVSG promoot en ondersteunt het onderwijsproject van steden en gemeenten.

OVSG is de ledenvereniging van 257 lokale schoolbesturen en 21 geaffilieerde leden. OVSG is ook de inrichtende macht van de pedagogische begeleiding voor het stedelijk en gemeentelijk onderwijs.

Met 145 medewerkers ondersteunen we kwaliteitsvol onderwijs in 783 scholen, centra en academies.

Leerlingenbegeleiding

Onze school werkt nauw samen met VCLB Waas en Dender. Het VCLB werkt vraaggestuurd. Dat houdt in dat zowel de ouders als de school een beroep kunnen doen op de diensten van het VCLB.

U kan contact met hen opnemen via 03 316 20 30. (Dijkstraat 43 te 9200 Dendermonde)

Schoolraad

De schoolraad is een officieel en verplicht orgaan en heeft zowel advies- als overlegbevoegdheid met het schoolbestuur (gemeentebestuur). Alle belangrijke punten met betrekking tot de school en haar werking kunnen op een schoolraad ter sprake gebracht worden (behalve personeelskwesties). Het schoolbestuur is gehouden gemotiveerd te reageren wanneer zij wenst af te wijken van het advies van de schoolraad.

In de schoolraad zetelen vertegenwoordigers van de ouders, van het personeel en een afvaardiging uit de lokale gemeenschap.
Om de 4 jaar wordt een nieuwe schoolraad verkozen. De directeur en de schepen van onderwijs wonen de vergadering bij met raadgevende stem.

Je kan de mensen van de schoolraad steeds aanspreken om een punt te laten bespreken.